Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Toy Story 3.
  • Rendezők: Lee Unkrich
  • Forgatókönyvírók: Michael Arndt
  • Szinkronhangok: Tom Hanks, Tim Allen, Joan Cusack, Don Rickles, Wallace Shawn
  • Zene: Randy Newman
  • Játékidő: 103 perc
  • Bemutató2010. Június 18.
  • Bevétel: $ 1,066,969,703

2010-ben bemutatott amerikai számítógép-animációs film a Pixar gyártásában és a Walt Disney Pictures forgalmazásában. A második részt több mint tíz évvel követő produkció 2010 júniusában került az amerikai és magyar mozikba is, 3D-ben és IMAX 3D-ben is; előadásait megelőzte egy animációs rövidfilm is, melynek címe Day & Night. Ez volt az első film, mely 7.1 surround hanggal került a mozikba.

Cselekmény: Az immáron 17 éves Andy Davis főiskolára megy, így elköltözik otthonról. Szobája kiürítésekor kezébe akadnak a még megmaradt játékai. Úgy dönt, a legkedvesebbet, Woodyt magával viszi, de végleg a többitől sem válik meg, hanem a padlásra pakolja őket. Édesanyja azonban kidobásra szántnak hiszi a Buzzt, Jesse-t, Szemenagyot, Slinkyt, Rexet, Gubát, Krumplifejéket és a kis zöld ufókat tartalmazó szemeteszsákot, ezért kiviszi a többivel együtt. Woody mindezt látva nyomban barátai után iramodik, de azok nélküle is boldogulnak: a zsákból Mrs. Davis autójába másznak. Jesse-vel az élen úgy gondolják, gazdájuk ki akarta őket dobni, így nincs maradásuk, a legjobb, ha a közeli Napsugár Óvodába kerülnek, ahová Mrs. Davis készül néhány egyéb dologgal, köztük Andy húgának Barbie babájával, akit nagyon megvisel az eldobás. Woody hiába győzködi őket arról, hogy tévedés történt, hajthatatlanok. A vita közepette megérkezik Mrs. Davis, s a kocsi elindul – Woodyval együtt.
Az óvodában éppen udvari szünet van, mikor Andy játékai megérkeznek. Szívélyes fogadtatásban részesülnek, az ottaniak vezetője, Macó és a megnyerő Ken baba – aki első pillantásra beleszeret Barbie-ba – körbevezeti őket. Mindenkit lenyűgöz a hely, egyedül Woody látja jónak, hogy visszamenjenek Andyhez. Macó egy másik hatalmas játszószobába vezeti az újoncokat, hogy ott várják a gyerekeket, akik majd játszani fognak velük, s társaival együtt távozik. Woody elbúcsúzik barátaitól, s visszaindul Andyhez. Miután kijut az óvoda tetejére, egy ott talált apró sárkányrepülővel röppen át a magas és masszív kerítés fölött, ám végül egy fáról lógva köt ki. Itt talál rá Bonnie, az egyik óvónő jámbor kislánya, aki hazaviszi magához.
Ezalatt az óvodában véget ér a szünet, s kisgyerekek egész hada ront rá Buzzékra, esztelenül dobálva, rágcsálva, szétszedve, s egyéb nem rendeltetésszerű módon használva őket. A bölcsődések pusztításának elvonultával a játékokat kétségek gyötrik, így Buzz, aki megpillantotta a másik szobában kedvesen játszadozó gyerekeknél Macót, Kent és a többieket, biztosítja őket, hogy átkéreti magukat. Követni kezd pár játékot, köztük Kent, akik egy titkos helyre tartanak. Kihallgatja beszélgetésüket, amiből kiderül, nem túl tisztességesek vendéglátóik. Indulni készül, mikor rajtakapják; egy hátsó helyiségbe hurcolják és megkötözik. Rövidesen megérkezik Macó is, aki nyomban az eloldozását kezdeményezi, barátságos hangon üdvözli rátermettségét, s maradást ajánl fel. Buzz azonban hallani sem akar arról, hogy barátai legyenek az áldozati bárányok, akik kényszerűségből vállalják a legkisebb gyerekek durva bánásmódját, így nemet mond. Macó durvább eszközökhöz folyamodva átállíttatja Buzz funkcióját játékról demóra, s saját szolgálatába állítja. A magát ismét csillagharcosnak képzelő játék barátait a Csillagbázis ellenségének tekinti, s ketrecekbe zárja őket Macó utasítására.
Woody megismerkedik Bonnie játékaival, s olyasmiben lesz része, amiben már régen nem: játszanak vele. A kellemes élmény ellenére eltökélt szándéka, hogy visszatér Andyhez, aki a magával vinné a kollégiumba. A játékok meglepve hallják, hogy Woody az óvodából jött, hiszen onnét eddig csak egyvalakinek sikerült kijutnia. Vigyorit, a bohócot egy selejtezést követően fogadta be Bonnie. A játék elmeséli Woodynak Macó történetét. Együtt érkeztek a Napsugárba, miután egykori gazdájuk, egy szerető kislány elvesztette őket. A hosszú hazautat megtéve Macót szörnyű sokk fogadta: Daisy egy hozzá hasonló, új plüssmackót ölelgetett. Vigyori szerint akkor és ott valami meghalt Macóban, s teljesen elveszítette régi önmagát. A Napsugárba kerülve rémuralmat alakított ki, ahol semmi sem történik az ő tudta és megfigyelése nélkül. Woody rögvest visszaindul, hogy kiszabadítsa barátait. Bejutva a Napsugárba, Woodynak sikerül felvennie a kapcsolatot társaival, s megosztja velük szökési tervét. Leszerelik az őrködő Buzzt, s megkísérlik visszaállítani tudatát, ami nem alakul a kívánt módon: noha már nem tekinti ellenségnek barátait, spanyol nyelvű üzemmódra vált, s hevesen udvarolni kezd Jesse-nek. A csapat eljut a szemétkidobóig, ami a szabadságra nyíló kaput jelenti, ám ott Macóval és alattvalóival találják szemben magukat. Az összetűzés során felszínre kerülnek a Napsugár ura által elhallgatott igazságok, aminek következtében Andy játékai és Macó is a szemeteskocsiban köt ki. Buzz egy kisebb baleset során visszanyeri régi önmagát, ám csakhamar másfelé fordul mindenki figyelme: a jármű a hulladékmegsemmisítőhöz érkezik, s egy szempillantás alatt a mechanizmusban találják magukat. Sikerül kijátszaniuk az aprítót, s Woody és Buzz Macónak is segítő kezet nyújt. Az igazi veszély azonban csak eztán fedi fel magát: a futószalag végén a hatalmas kiterjedésű hulladékégető izzik fenyegetően. Macó megpillantja a leállítót, s eléréséhez a többiek segítségét kéri. Feljutva azonban kereket old a gomb megnyomása nélkül, de nem örülhet sokáig szabadságának: egy kamion bogárvédőjén köt ki. Andy játékai előtt nem marad más lehetőség, mint együtt szembenézni végzetükkel. Az utolsó pillanatban érkezik a váratlan segítség: egy kampó felülről, amit néhány barát irányít.
Kijutva a felszínre Woody megpillant egy ismerős kukáskocsit, ami visszajuttatja a csapatot Andy házához. Ott a cowboy elbúcsúzik társaitól, akik már nem aggódnak a padlássors miatt, s Andy koleszos holmijai közé huppan. Fültanúja annak, amint Andy biztosítja elérzékenyült édesanyját, hogy mindig vele lesz gondolatban. Ekkor már tudja, mit kell tennie; üzenetet ír, s a cetlit barátai lezárt dobozára helyezi. Andy azt meglátva – azt gondolván, anyjától származik –, a padlás helyett egykori kedvencei elajándékozása mellett dönt. Bonnie-hoz hajt, s egyenként mutatja be a félénk kislánynak a játékokat. Meglepetésére, Woodyt is a doboz alján találja. Kis habozás után azonban úgy dönt, ideje búcsút venni legszeretettebb játékától is, s egy utolsó, nagy játszadozásba kezd Bonnie szórakoztatására.
Woody bemutatja barátainak Bonnie játékait, s később levelet kapnak a Napsugárból, ahol Ken és Barbie gondoskodik arról, hogy egyetlen nap se múljon el buli nélkül.

Verdák 2.
  • Eredeti cím: Cars 2.
  • Rendezők: John Lasseter
  • Forgatókönyvírók: Ben Queen
  • Szinkronhangok: Owen Wilson, Larry the Cable Guy, Michael Caine, Emily Mortimer, John Turturro
  • Zene: Michael Giacchino
  • Játékidő: 106 perc
  • Bemutató2011. Június 24.
  • Bevétel: $ 559,582,396

2011-ben bemutatott animációs film. Műfaja: kémfilm, akcióvígjáték. A 2006-os Verdák folytatása. Villám McQueen Japánban, Olaszországban és Angliában versenyez, segítője, Matuka mindenhova elkíséri. Matuka egy kémkedési ügy felgöngyölítésében is aktívan részt vesz, amiben Villám McQueen élete is veszélyben forog. A film érdekessége, hogy emberek vagy állatok nincsenek benne, a járművek azonban élőlényként viselkednek. Az előző részhez képest változás, hogy itt az autók mellett hajók, vonatok és repülőgépek is szerepelnek.

Cselekmény: Valahol a Csendes-óceánon egy olajfúró-toronynál Flynn McKémbridge angol titkos ügynök megfigyelést végez. Egy televíziókamerának álcázott titkos fegyvert fedez fel, amit Zündapp professzor vesz át. Megfigyelését felfedik, és lőni kezdenek rá, így menekülnie kell, végül a tengerbe veti magát és minden jel szerint meghal (de tengeralattjáróvá alakulva elmenekül) A négyszeres Szelep Kupa-győztes Villám McQueen visszatér Kipufogó-fürdőbe, hogy kipihenje magát. Az egykori olajmágnás, Sir Miles Benzington miután visszatér egy őserdei expedícióról, bejelenti, hogy újfajta bio-üzemanyagot állított elő. Az üzemanyag (az „Allinol”) népszerűsítésére autós világbajnokságot indít, ennek során az autóknak a világ több pontján kell versenyezniük. Villám McQueen eleinte nem is akar részt venni a versenyen, de amikor egy olasz Forma-1-es versenyző, Francesco Verdasco a tévében nyilatkozva sértő megjegyzéseket tesz rá, kénytelen jelentkezni, miután Matuka betelefonál a műsorba.
A verseny első helyszíne Japán. Sally unszolására McQueen Matukát is magával viszi, aki bumfordi viselkedésével többször kellemetlen pillanatokat szerez neki. Flynn McKémbridge itt is felbukkan, csinos technikusnője, Holley de Lux társaságában. Egy amerikai kémmel, Rod „Torque” Redline-nal van találkozójuk, aki információkat akar átadni nekik a titkos fegyverről, azonban a kémet két „tragacs” támadja meg a mosdóban. Mivel Matuka éppen akkor jön ki az egyik fülkéből, az amerikai az ő alvázára tapasztja az információkat tartalmazó nyomkövetőjét. Így Holley de Lux azt hiszi, hogy vele kell találkoznia, és másnapra randevút beszél meg vele. Az amerikai kémet elfogják a tragacsok és Zündapp professzor irányításával vallatni kezdik. Azt szeretnék megtudni, hogy ki a kapcsolata, akivel találkozni akart. A vallatáshoz titkos fegyverüket és az Allinol üzemanyagnak azt a tulajdonságát használják fel, hogy erős elektromágneses sugárzás hatására felhevül. A tragacsoknak az a célja, hogy a versenyen egy-egy autót üzemképtelenné tegyenek a rá irányított titkos fegyver segítségével. Így megrendülne a bizalom az újfajta üzemanyag iránt, és az autók megint a régit vásárolnák, ami a tragacsok tulajdonában van.
A verseny közben Matuka a randi helyszínére menne, ahol azonban a tragacsok és McKémbridge közelharcba keverednek. Matuka és Holley de Lux rádión üzennek egymásnak, nehogy a tragacsok Matukát is elkapják, azonban mivel Villám McQueen is ezt a frekvenciát használja, tévedésből a külső sávba megy, ezzel előnyhöz juttatja Francesco Verdascót, aki emiatt megnyeri a versenyt. Villám McQueen dühös Matukára, amiért nem volt ott a versenyen és még el is rontotta McQueen esélyét a győzelemre. Emiatt összevesznek, és Villám McQueen hazaküldi Matukát, aki szomorúan távozik. McKémbridge azonban rábeszéli, hogy segítsen neki a nyomozásban. A versenyen Zündapp több autón is alkalmazza a fegyvert, amik motorja tönkremegy, ezért kiesnek a versenyből. A második helyszín egy kitalált tengerparti városka, Torso-corso Olaszországban. Ezelőtt Matuka és az angol kémek Párizsban egy vásárcsarnokban értékes információhoz jutnak egy francia informátortól. Matuka álcázva bejut a tragacsok találkozójára és megtudja Zündapp tervét (az autók tönkretétele a versenyeken, hogy az Allinolt senki se használja, hanem a tőlük vásárolt hagyományos üzemanyagot). Eközben Zündapp emberei több autót tönkretesznek a versenyen, ezért Sir Miles Benzington bejelenti, hogy az utolsó versenyen nem lesz kötelező használni az Allinolt. Villám McQueen azonban kitart az újfajta üzemanyag mellett, ezért a bűnözők célpontjává válik, a következő versenyen meg akarják ölni. Ezt meghallva Matuka kiesik a szerepéből és menekülnie kell a találkozóról. Azonban a tragacsok elfogják őt, McKémbridge-et és Holley de Luxot. Hármójukat összekötözve a Londonban található Big Bentley óraszerkezetébe teszik, a fogaskerekek közé, ami pár perc múlva elkerülhetetlenül össze fogja roppantani őket. Matuka a kábult állapotában maga előtt látja korábbi cselekedeteit mások szemén keresztül, így rájön, hogy hülyén viselkedett.
Matukának sikerül kiszabadítania magát, ezért a verseny helyszínére siet, mert a bűnözőktől hallott hír szerint a pit-boxban bombát helyeztek el. McKémbridge és Holley de Lux azonban rájön, hogy a bomba Matuka légszűrője helyébe van elhelyezve, mivel a bűnözők számítottak rá, hogy a többiekhez fog rohanni (időközben ide Sally is megérkezett) A Londonban zajló utcai versenyt a királynő indítja. A bűnözők a kamerájukat McQueenre irányították, de az nem robbant fel. Ezért Zündapp a Matukába szerelt bombát akarja távirányítással felrobbantani, ha McQueen is a közelében lesz. Matuka azonban tudomást szerez a bombáról és hátramenetben távolodik McQueentől. Mire McQueen utoléri, már olyan messze vannak, hogy a bomba távirányítással nem robbantható fel. Azonban egy időzítő számláló is van a bombához erősítve, ami a számláló lejártakor felrobbantja azt. Zündapp Matuka és McQueen után küldi a bérgyilkosait, hogy öljék meg őket, de szembeszállnak velük Matuka és McQueen kipufogó-fürdő-i barátai és együttes erővel legyőzik őket. Zündapp elmondja nekik, hogy a bombát még ő sem tudja leállítani, csak az, akinek a hangja aktiválta. Matuka hirtelen rájön, hogy ki lehet az, és rakétameghajtással és ejtőernyővel a levegőben a Buckingham palota elé száguld a királynőhöz (a vontatókötelén McQueennel). Matuka szerint Sir Miles Benzington áll az események mögött, és még arra is rájön, hogy ő maga sem villanymeghajtású, ahogy állította, hanem hagyományos benzinmotorral megy (ezért hagyott olajfoltot maga alatt Japánban, amiről McQueen azt gondolta, hogy Matukától származik, ezért küldte a mosdóba). Őfelsége „A brit királyság tiszteletbeli lovagja” címet adományozza Matukának.
Kipufogó-fürdőben Matuka az élményeit meséli a szájukat tátó tömegnek, akik a felét sem hiszik el annak, amit mond. Azonban a levegőből váratlanul érkező Holley de Lux és Flynn McKémbridge megerősítik a szavait. Kiderül az is, hogy McQueen azért nem robbant fel Londonban a verseny alatt, mert a barátai kicserélték az Allinolt környezetbarát bio-üzemanyagra. McKémbridge és Holley de Lux az angol kiránynő személyes kérését tolmácsolják Matukának, aki azonban nem akarja itt hagyni a barátait, ezért nélküle távoznak a következő titkos akciójuk felé egy sugárhajtású repülőgépen (ami függőleges leszállásra is képes) Kipufogó-fürdőben hirtelen autóversenyt rendeznek „Kipufogó-fürdői nagydíj” néven, amin a korábbi résztvevők is részt vesznek. McQueen szerint így a legjobb: se sajtó, se trófea, csak verseny. A sivatagos terepen zajló versenybe kis késéssel Matuka is beszáll a neki ajándékozott rakéták használatával.

Merida, a bátor
  • Eredeti cím: Brave
  • Rendezők: Mark Andrews, Brenda Chapman
  • Producer: Katherine Sarafian
  • Forgatókönyvírók: Mark Andrews, Steve Purcell, Brenda Chapman, Irene Mecchi
  • Szinkronhangok: Kelly Macdonald, Billy Connolly, Emma Thompson, Julie Walters, Robbie Coltrane
  • Zene: Patrick Doyle
  • Játékidő: 100 perc
  • Bemutató: 2012. Június 22.
  • Bevétel: $ 540,437,063

2012-ben bemutatott amerikai számítógépes-animációs kaland- és fantasy film, a Pixar és Walt Disney Pictures forgalmazásában. A filmet Mark Andrews és Brenda Chapman rendezte, társrendezője Steve Purcell. A film immár a Pixar 13. saját készítésű animációs filmje, és az első, amely tündérmesén alapszik, illetve a középkorban játszódik.
Ahhoz, hogy a legösszetettebb látvány elérhető legyen, a Pixar, 25 éve először, teljesen megújította az animációs rendszert. Ez az első film, aminél használja a Dolby Atmos hangformátumot. A film óriási sikernek örvendett a kritikusok és a nézőközönség körében, 2013-ban, egy Oscar-díjat, egy Golden Globe-díjat, és egy BAFTA-díjat is nyert, mindet a "Legjobb Animációs Film" kategóriában.
A film szlogenje, és egyben szállóigévé vált mondata: Ha megváltoztathatnád a sorsodat, megtennéd? (If you have a chance to change your fate, would you?)

Cselekmény: Merida hercegnő, a hatalmas skót felföldeken Dunbroch birodalmában él, a királyi család elsőszülött gyermekeként. Nap mint nap magán- és illemtanórákban részesül anyja, Elinor királyné jóvoltából, hogy megtanulja, hogyan viselkedik és cselekszik egy igazi hercegnő, aki egy nap méltó utódként foglalhatja el a trónt. Merida azonban jobban szeret szabadon barangolni a felföld varázslatos tájain, ahol gyakorolhatja az íjászat művészetét, vagy kardpárbajt vívni apjával, a hős Fergus királlyal, aki arról mesél, hogyan veszítette el egyik lábát, egy óriási démonikus medve, Mor'duval való csatározás során. Amikor egy nap Elinor bejelenti, hogy a királyságba három nagy klán érkezik, hogy az elsőszülöttjeik elnyerjék a hercegnő kezét, Merida nem törődik bele, hogy akarata ellenére házasságba kényszerítsék. Elinor megpróbálja jobb belátásra téríteni a lányát, ám ezen szándéka nem jár eredménnyel, még akkor sem, mikor elmesél egy történet egy ősi királyságról, mely uralkodójának legidősebb fia háborúba és pusztulásba taszította a birodalmat, azáltal, hogy a saját önző érdekei szerint cselekedett.
Megérkeznek a klánok, Macintosh, MacGuffin és Dingwall, kiknek elsőszülött fiainak a Felföldi Játékokon kell megmérkőzniük a hercegnő kezéért íjászatban, mivel Merida ezt választotta. Miután majdnem minden kérő kudarcot vall, Merida bejelenti, hogy a Dunbroch klán elsőszülöttjeként a saját kezéért verseng, s mindhárom kérőt megszégyenítve hibázás nélkül lövi be a nyilat a céltáblába. Elinor felháborodik a lánya viselkedésén, s szörnyű vitába kerülnek egymással, melynek során Merida elszakítja a királyi család fali szőttesét, Elinor pedig tűzre veti a lánya íját. A megbántott Merida sírva fakad és elrohan a kastélyból.
Merida szomorúan lóhátra pattan, és elvágtat az erdőbe, ahol lidércfényekkel találkozik, amik egy utat jeleznek, és elvezetik egy erdei kunyhóhoz, amiben egy idős boszorkány él, aki fafaragóként tevékenykedik. Merida fizetség jegyében alkut ajánl neki: minden faragványát megveszi, cserébe egy varázslatért, amely megváltoztatná az anyját. A boszorkány elfogadja az ajánlatot és készít Meridának egy mágikus süteményt, melyet Merida oda is ad az anyjának, aki már az első harapás után rosszul lesz, és végül átváltozik egy nagy fekete medvévé. Három kisöccse segítségével Meridának és Elinornak sikerül észrevétlenül kiszöknie a várból, majd visszasietnek a boszorkány kunyhójához, ami akkora már kihalt, csupán egy üzenetet találnak, amit a banya hagyott hátra Meridának; a varázslat a második napfelkelte után állandósul, annak megtöréséhez pedig egy rejtvény megfejtése szükséges: „szője a szeretetet szavakba”.
Másnap Elinor Merida segítségével próbál boldogulni újdonsült bőrében, megtanulja, hogyan is kell a mancsaival halat fogni. Anya és lánya nagyon jól érzik magukat, ám Elinor időnként elveszti az öntudatát és úgy viselkedik, mint egy igazi medve. Rövidesen újra találkoznak a lidércfényekkel, amik elvezetik őket egy régi vár romjaihoz, ahol egykor az a királyság állt, melyről a legendák szólnak. Merida rájön, hogy a korábban az anyjától hallott legenda valóban igaz és megtörtént; a legidősebb herceg nem más, mint Mor'du, a medveszörny, aki szintén járt a boszorkánynál, így változott át medvévé és mindörökre az is maradt. Ezen felismerés alapján Merida rájön, mit kell tennie, hogy anyja visszaváltozzon emberré: össze kell varrnia a fali szőttest, amit korábban kettészakított.
Visszatérve a palotába Meridának a szavaival és anyja közreműködésével sikerül kibékítenie a hadban álló klánokat, és kijelenti, hogy a fiatalok számára lehetővé kell tenni, hogy szabad akaratuk szerint házasodjanak, amivel mindenki egyet is ért. Ezek után megpróbálja észrevételül elrejteni Elinort a várban, aki ekkor újra öntudtán kívül medveként kezd barangolni. Mikor Fergus rátalál a medvére, értelemszerűen rátámad, ám Elinor medveként súlyosan megsebesíti férjét, s mikor erre ráeszmél, kétségbeesetten elmenekül. Fergus hajtóvadászatot indít a medve megölésére, mit sem tudván arról ki ő. Merida időközeben összeölti a fali szőttest, és medvebocsokká változott kisöcséivel, (akik szintén ettek a süteményből) a hajtók után indul, s az utolsó pillanatban sikerül megállítania apját, mielőtt végezne a foglyul ejtett Elinorral. Az események hevében Mor'du is felbukkan, és arra készül, hogy megölje Meridát, de Elinor felülkerekedik a fenevadon, és sikerül őt egy sziklához löknie, amely rázuhan és végez vele. A halott medvetestből felemelkedik a herceg szelleme, aki immáron lidércfényként folytatja tovább életét.
Napfelkeltekor Merida ráteríti Elinorra a megjavított fali szőttest, ám nem történik semmi. Mikor azonban Merida, könnyek között elmondja anyjának az érzéseit, ami a boszorkány rejtvényének igazi mibenléte, Elinor ismét emberi alakját ölti magára, csak úgy, mint Merida kisöccsei, így a család újra egyesül.
A királyi család a nagy klánokat búcsúztatja, akik hajóúton, mind hazatérnek saját földjükre, Merida és Elinor pedig közösen lovagolnak, mely által még jobban megerősödik viszonyuk.

Szörny Egyetem
  • Eredeti cím: Monsters University
  • Rendezők: Dan Scanlon
  • Forgatókönyvírók: Dan Gerson, Robert L. Baird, Dan Scanlon
  • Szinkronhangok: John Goodman, Billy Crystal, Steve Buscemi, Frank Oz, John Ratzenberger
  • Zene: Randy Newman
  • Játékidő: 110 perc
  • Bemutató2013. Június 21.
  • Bevétel: $ 743,559,607

2013-ban bemutatott számítógép-animációs amerikai film, a Pixar Animation Studios és a Walt Disney Pictures immáron tizennegyedik közös munkája. A film a 2001-es nagy sikerű Szörny Rt. előzményfilmje, mely műfajra ez az első példa a Pixar stúdió történetében. A film története tizennégy évvel ez első rész kezdete előtt játszódik. A Szörny Rt. két hőse, James P. Sullivan „Sully” és Mike Wazowski beiratkoznak a Szörny Egyetem nevű főiskolára, hogy kitanulják az ijesztgetés szakmáját. A történet azt bontakoztatja ki, hogy a két szörny hogyan vált riválisokból a legjobb barátokká.

Cselekmény: Egy iskolai gyárlátogatás során a hétéves Mike Wazowski ellátogat a Szörny Rt.-be, a rémisztő vállalathoz, ahol a szörnyrémisztők átmennek az embervilágba, hogy begyűjtsék az embergyerekek sikolyait, ami energiát termel a szörnyek világának. Mike a profi rémisztő mellett besurran egy embergyerek szobájába, ahol alkalma lesz ellesni a rémisztést a vállalat egyik legjobb rémisztőjétől, Frank McCay-től. Bár Mike felbukkanása a szobában komoly aggodalmat okoz (az embergyerekek fertőzőek a szörnyek számára), Frank McCay tehetséget lát a kis szörnyben, mivel észrevétlenül jutott be a szobába. Évekkel később Mike felvételizik és sikeresen bekerül a Szörny Egyetem nevű főiskolára, ahol a világ legjobb rémisztői tanulták ki az ijesztgetés szakmáját.
A tizenhét éves Mike beköltözik az egyetemre, melyre nagy tervei vannak. Elhatározza, hogy ő lesz a legjobb rémisztő, akit valaha is látott a világ. Az egyetem legjobb karzatára, a Diplomás Rémisztő szakra iratkozik be, ahová milliónyi tehetséges szörny jár, köztük Mike szobatársa is, a kedves, ám kissé félénk Randall „Randy” Kúsz (aki láthatatlanná tud válni). Mike-nak igencsak komoly vetélytársa akad a többszörös rémisztő családból származó nagyképű, arrogáns James P. Sullivan személyében. Ráadásul az egyetem rideg, roppant szigorú dékánja, Csúszómász asszony figyelmezteti a hallgatókat, hogy aki megbukik a félév végén sorra kerülő vizsgán, az nem folytathatja az egyetemen a tanulást. Mike teljes gőzerővel tanul a vizsgára, miközben Sulley kizárólag a szórakozásnak és a bulinak él, csatlakozva a (R)Ordisokhoz, a legjobb és legelitebb rémisztőcsapathoz a kampuszon. Elérkezik a félévi vizsga napja. Mike és Sulley mindketten be akarják bizonyítani, hogy jobbak a másiknál. Versengésük során azonban véletlenül összetörik Csúszómász dékánasszony sikolyrekord felállítási emlékművét. A dékán rögtönzött rémisztést vár el mindkettejüktől, melyen számára Mike nem felel meg Sulley pedig rosszul teljesít, így mindkettejüket eltanácsolják az egyetemről. Ezalatt Randy elfoglalja Sulley helyét a (R)Ordisok csapatában, ami véget vet a Mike-al való barátságának.
Ezek után Mike-ot és Sullyt lefokozzák sikolypalack készítőnek, mely az egyik legalantasabb munka egy szörny számára. Mike felfedez egy szórólapot a Szörny Bajnokságról, melyen az egyetem legjobb rémisztőcsapatai csapnak össze. Mike beáll a kampusz egyik legsikertelenebb és legkevésbé rémisztő, korábban megbukott szörnyekből álló csapatába, az Ocsmánykákhoz, és fogadást köt Csúszómász asszonnyal, melyben a dékán ultimátumot ad neki: ha nyernek, az egész csapat visszakerül rémisztő szakra, ha viszont vesztenek, végleg el kell hagyniuk az egyetemet. Mivel a csapatban hat szörnynek kell lenni, Mike kénytelen Sullivant is bevenni. A két szörny ezek után beköltözik az Ocsmánykák kollégiumába (a ház egyikük anyjáé), ahol rövidesen világossá válik, hogy a csapat egyáltalán nem rémisztésre termett.
A bajnokság első fordulójában a versenyzőknek egy hosszú, világító tengerisünökkel teli akadálypályán kell végigmenniük, elkerülve a sünök duzzasztó csípéseit. Bár Mike és Sulley elsőként futnak be, a csapatuk utolsóként kullog, így a szabályok értelmében kizárják őket, ám mivel az egyik csapat csalással nyert, így ők visszakerülnek a versenybe.
A második fordulóban a versenyzőknek az egyetem könyvtárából kell megszerezniük a saját csapatuk zászlaját, minden zaj nélkül, elkerülve a húszméteres, polipszerű könyvtárosnőt, aki minden apró zajra felfigyel és az elkövetőt szó szerint kihajítja. A csapat tagjai Mike terve szerint az ő lépéseit pontosan követve haladnak előre, ám Sully szerint túlságosan lassan, ezért Sully előreveti magát és rohanni kezd a zászló felé. A csapat többi tagja minden képességét beveti, hogy eltereljék a könyvtáros figyelmét, mivel Sully nagy zajt csap, de sikerül sértetlenül kijutniuk az épületből, megelőzve egy másik csapatot, miközben még a zászlót is megszerzik.
Aznap este a bajnokság eddigi fennmaradt versenyzőit a (R)Ordisok meghívják egy pazar buliba, beleértve az Ocsmánykákat is, akiket azonban érkezésük után röviddel meg is aláznak. A (R)Ordisok elmondása szerint ők sosem lesznek profi rémisztők. Mike azonban továbbra sem veszti el a reményt, és másnap éjjel a csapattal együtt betörnek a Szörny Rt.-hez, hogy megfigyelhessék a profi rémisztőket. Mike rájön, hogy ő és Sullivan nem is különböznek annyira, mint hitte. Miután sikeresen megmenekülnek gyár biztonságaitól, elhatározzák, hogy nem fogják feladni és továbbra is küzdenek, hogy megnyerjék a bajnokságot. Időközben rájönnek, hogy a csapat minden tagjának van különleges, egyedi tehetsége, amelyet hasznosítani tud a rémisztés során.
Az Ocsmánykák végül eljutnak oda, hogy a (R)Ordisokkal kell megmérkőzniük a végső bajnokságon, ahol a szörnyeknek egy-egy szimulátorban kell bemutatniuk, hogy mennyire rémisztők. A verseny előestéjén Sulley beszél Csúszómász asszonnyal, aki szerint nem fogják megnyerni a mérkőzést, mert Mike nem rémisztő. Sulley megpróbálja a gyakorlatban tanítani Mike-ot, hogyan lehetne igazán rémisztő, ahhoz pedig ki kell engednie a benne rejlő szörnyet, de semmi reményt nem lát a győzelemre. Elérkezik a végső összecsapás napja, ahol a két csapat tagjai egyenként megmérkőzik a másik csapat tagjával a rémisztő szimulátorokban. Bár az Ocsmánykák Mike rekorderősségű rémisztésével megnyerik a mérkőzést és ezzel visszakerülnek az egyetemre Mike rájön, hogy Sulley átállította a szimulátort, hogy megnyerjék a versenyt, mert nem hitt benne, hogy Mike eléggé rémisztő tud lenni. A csalódott Mike szomorúan elhagyja a csapatot.
Visszatérve az egyetemre Sulleyt furdalja a lelkiismeret a tette miatt, és bevallja a dékánnak, hogy csalt a verseny során. Ezalatt Mike betör a gyerekszobaajtó készítők műhelyébe, ahol aktiválja az egyik ajtót, és átszökik az emberek világába, hogy bebizonyítsa, hogy ő is tud rémiszteni. Rémisztési kísérlete azonban balul sül el, ráadásul egy nyári lánytáborban találja magát, ahol a gyerekek mind felébrednek, és közrefogják az aranyos kis szörnyet. Az egyetemen a dékán lezárja az ajtót, hogy senki ne juthasson át rajta, így Mike csapdába esik. Sulley, barátja épségért aggódva, Csúszómász tiltása ellenére átmegy az ajtón. Akkorra a táborban már a helyi rendőrség helyszínel, és nyomoz Mike után, akinek sikerült megszöknie. Sully a tónál talál rá, és itt végre felszínre kerülnek valódi érzései; rémisztő felmenői ellenére számtalan iskolából tanácsolták már el, így folyton csalnia kellett, hogy megfeleljen a családja elvárásainak. Mindeddig ezt eltitkolta, mert Mike csak mostanra lett a barátja. A két szörny így egymásba lelket öntve visszatér a táborba, ahol azonban az ajtót már deaktiválták. Mike-nak támad az ötlete, hogy ha megijesztik az embereket, elég sikolyenergia termelődik, ami spontán kinyitja az ajtót. Így mikor a rendőrség belép a szobába, a két szörny közös együttműködésének hála, halálra rémisztik a felnőtteket, melynek eredményeként nemcsak az ajtó, de az egyetemen lévő valamennyi sikolypalack felrobban az óriási nyomás hatására. Csúszómász dékánasszony teljesen elámul. A biztonságiak azonban rövidesen megérkeznek, és letartóztatják a párost.
A történtek után Mike-ot és Sulleyt eltanácsolják az egyetemről, noha az Ocsmánykák továbbra is a rémisztő szakon maradhatnak. Nehéz búcsút vesznek a csapatuktól, majd Mike és Sulley is búcsút inteni készül egymásnak, Sulley azonban ráébreszti Mike-ot, hogy kettejük közül bár ő a rémisztő, Mike nélkül nem menne semmire, hiszen ő sokkal okosabb és leleményesebb, mint maga hinné. Csúszómász dékánasszony hosszas dicséretet fűz a két szörnyhöz, és bár nem veszi vissza őket az egyetemre, sok sikert kíván nekik a továbbiakban. Mike és Sulley ezután a Szörny Rt. postázójában kézbesítőként kezdenek. Rövidesen rekordot állítanak fel futárként, takarítóként, ételkihordóként is, majd lediplomáznak, és bekerülnek a Szörny Rt.-hez, immár mint profi rémisztők.

Agymanók
  • Eredeti cím: Inside Out
  • Rendezők: Pete Docter
  • Producer: Jonas Rivera
  • Forgatókönyvírók: Pete Docter, Meg LeFauve, Josh Cooley
  • Szinkronhangok: Amy Poehler, Phyllis Smith, Richard Kind, Lewis Black, Bill Hader
  • Zene: Michael Giacchino
  • Játékidő: 95 perc
  • Bemutató: 2015. Június 19.
  • Bevétel: $ 857,611,174

2015-ben bemutatott amerikai 3D-s számítógépes animációs film, amely a 15. Pixar-film. A rendezője a Szörny Rt.-t és a Felt is jegyző Oscar-díjas Pete Docter, akitől az animációs film eredeti ötlete is származik. A mozifilm a Pixar Animation Studios gyártásában készült, a Walt Disney Pictures forgalmazásában jelent meg. Műfaját tekintve filmvígjáték és filmdráma. A történet egy kislány elméjében játszódik, akit az érzelmei irányítanak mindennapi élete során. Az érzelmeket apró manók személyesítik meg.
Amerikában 2015. június 19-én, Magyarországon pedig egy héttel később június 25-én mutatták be a mozikban. 2016-ban megkapta a legjobb animációs filmnek járó Oscar-díjat.

Cselekmény: Riley Anderson hétköznapi lány, aki Minnesotában él egy nagy kertes házban, mókás szüleivel, és sok-sok barátjával. Riley-t, akárcsak mindenki mást, a tudatában élő érzelmei irányítanak. Ők Derű, Bánat, Harag, Undor, és Majré, akik Riley agyának központjában, a Fejhadiszálláson laknak, ahonnan a kislány mindennapi életét irányítják. Derű Riley első számú érzelme, a kislány folytonos jókedvéért felel, Majré Riley biztonságának megóvásért, Undor a társadalmi életét védi, Harag pedig az önbizalmát és a becsületét. Az egyetlen kivétel Bánat, akiről senki sem tudja, mi képzi fő feladatát, és akire ezért a legtöbb érzelem neheztel, különösen Derű, aki nem akarja, hogy Riley valaha is szomorú legyen. Riley személyiségét különböző szigetek, az úgynevezett "Személyiség szigetei" jellemzik, melyeket Riley életének nagy pillanatai, a főemlékek működtetnek. Riley-t rendkívül boldog gyerekkorral áldotta meg az ég, ám mikor a lány tizenegy éves lesz, minden megváltozik. Ő és a családja a békés kertvárosból kénytelenek San Franciscóba költözni, az édesapja új állása miatt.
A költözés nem várt változásokat hoz Riley életébe, ami nemcsak őt, de az érzelmeit is felkavarja. Bár Derű megpróbálja a dolgok pozitív oldalát láttatni, összetűzésbe kerül a többi érzelemmel, akik másként vélekednek arról, hogyan kell viselkedni egy új városban, egy új otthonban és egy új iskolában. A helyzetet nehezíti Bánat folytonos közbeavatkozása, aki ügyetlenkedésével folyton szomorúvá változtatja Riley Minnesotához kapcsolódó boldog emlékeit. Derű próbálja őt távol tartani attól, hogy közbeavatkozzon, ám ez nem jár sikerrel. Végleg elszabadul a káosz, mikor Bánat megríkatja Riley-t az új iskolában az osztálytársai előtt: Derű és Bánat vitába száll egymással, mely során a főemlékek kiesnek a helyükről, ezzel leállnak a Személyiség szigetei, Derű és Bánat pedig kikerülnek a Fejhadiszállásról, és elvesznek Riley hosszú távú memóriájában.
Derű távollétében Riley meglehetősen nyomottá és frusztrálttá válik, a helyzetet pedig tovább rontja, ahogy Harag, Undor és Majré heves összecsapások közepette próbálják őt irányítani. A Személyiség szigeteinek megrekedése miatt Riley kifordul önmagából, és az őt érő sorozatos csalódások miatt (veszekszik a családjával, elbukik hokizás közben) sorra elveszti a személyiségének egy-egy darabját. Közben Derű és Bánat próbálnak visszajutni a távoli Fejhadiszállásra, ahogy csak lehet. Ebben segítségükre lesz Bing Bong, Riley régi képzeletbeli barátja. Útjuk során átvágnak Fantáziaországon (Riley képzeletvilágán) az Álom Stúdión (ahol Riley álmait készítik), és még Riley tudatalattijában is rövid látogatást tesznek. Az út során Bánat kezdi felfedezni az élet naposabb oldalát, és Derű is tanul egy s mást Bánattól, többek között a sírás és az empátia lélekemelő hatását.
A Fejhadiszálláson közben a többi érzelem azt a döntést hozza, hogy Riley-nak haza kell térnie Minnesotába, mert csak ott lehet boldog, és ott gyűjthet boldog emlékeket. Ez persze azzal jár, hogy meg kell szöknie otthonról, a hazaúthoz pedig pénzt kell lopnia a szüleitől. E gondolat, amit elültetnek a fejében végleg felborítja Riley-t: az érzelmei ezáltal nem tudnak rá hatással lenni, eddigi lelki világa pedig teljesen összeomlik. Derű és Bing Bong Riley elméjének többi részével bent ragad a Feledés gödrében; egy nagy szakadékban, ahol előbb-utóbb Riley minden régi emléke elfelejtődik. Ezt megelőzően Derű szörnyen megbántotta Bánatot, mert le akart róla mondani, hogy visszatérjen vele a Fejhadiszállásra. Azonban a Feledés gödrében Derű felfedezi, hogy Riley egyik boldog emléke korábban szomorú volt, de Bánat közbeavatkozása miatt, Riley kisírta az érzéseit, és a szülei megvigasztalták őt. Derű rájön, hogy Bánat jelentősége ebben rejlik: a szomorúság által jelzi, ha Riley-nak segítségre van szüksége. Ő és Bing Bong ezután közös erővel kitalálják, hogyan szökhetnének meg a Feledés gödréből. Bing Bong azonban rájön, hogy csak egyikőjük juthat ki épségben a gödörből, így feláldozza magát, hogy Derű megmeneküljön. Utolsó kérésként arra kéri őt, vigyázzon helyette Riley-ra.
Derű megkeresi Bánatot, és bocsánatát kéri, amiért gonosz volt vele, majd közös csapatmunkával visszatérnek a Fejhadiszállásra. Derű engedi, hogy Bánat vegye át a vezető szerepet, akinek beavatkozásával sikerül eltéríteni Riley-t a szökés gondolatától, és hazatér a családjához. Bocsánatot kér a szüleitől, amiért megszökött, és könnyek között elmondja, mennyire hiányolja a régi otthonát. A szülei megértik és megvigasztalják őt. Ezáltal Riley személyisége új szigetekkel bővül, amik érettebb és felelősségteljesebb személlyé teszik őt.
Egy évvel később Riley megszokván újdonsült otthonát, boldogan él a családjával, és új barátaival, az érzelmei pedig segítenek neki átvészelni a mindennapokat, amikbe immár közbejátszanak a kamaszkori problémák és a felnőtté válás kezdeti szakasza is.

Dinó Tesó
  • Eredeti cím: The Good Dinosaur
  • Rendezők: Peter Sohn
  • Producer: Denise Ream
  • Forgatókönyvírók: Meg LeFauve
  • Szinkronhangok: Raymond Ochoa, Jack Bright, Sam Elliott, Anna Paquin, A.J. Buckley
  • Zene: Mychael Danna, Jeff Danna
  • Játékidő: 93 perc
  • Bemutató: 2015. November 25.
  • Bevétel: $ 332,207,671

2015-ben bemutatott egész estés amerikai 3D-s számítógépes animációs film, amely a 16. Pixar-film. A forgatókönyvet Peter Sohn, Erik Benson, Kelsey Mann és Bob Peterson írta, az animációs filmet Peter Sohn rendezte, a zenéjét Mychael Danna és Jeff Danna szerezte, a producere Denise Ream volt. A Walt Disney Pictures és a Pixar Animation Studios készítette, a Walt Disney Studios Motion Pictures forgalmazta. A mozifilm magyar változatát a Fórum Hungary forgalmazta. Műfaját tekintve filmdráma, fantasyfilm, kalandfilm és filmvígjáték. Amerikában 2015. november 25-én, Magyarországon 2015. december 3-án mutatták be a mozikban.

Cselekmény: A történet egy olyan világban játszódik, amelyben sok millió évvel ezelőtt az az aszteroida, amely a dinoszauruszok kipusztulását eredményezte sosem csapódott be a Földbe, ennél fogva a dínók sosem haltak ki. Évmilliókkal később ők népesítették be a földi civilizációt, és növényevők és ragadozók békében élnek egymás mellett.
Egy apatousaurus családnak kicsinyei születnek. A legkisebb és legcsenevészebb dínó az alomban Arlo, aki mindentől megijed, és a szülei pátyolgatására szorul. Az apatosaurusok mezőgazdasággal foglalkoznak, de Arlo nem képes ellátni a földeken a rá szabott munkát. Apja azt az utasítást adja neki, hogy védje meg a termést egy állandó kártevőtől, amiről később kiderül, hogy valójában egy állati ösztönökkel rendelkező emberfiú. Arlo hagyja elmenekülni a kártevőt, amiért az apja megharagszik rá. Együtt követik a nyomait, ám váratlanul vihar tör ki és megárad a folyó. Arlo apja kimenekíti a fiát az áradatból, őt azonban elragadja a végzetes sodrás.

Arlo az emberfiút hibáztatja apja haláláért, és amikor egészen a folyóig üldözi őt dühében, az áramlat messzire sodorja az otthonától. Hogy megtalálja a hazavezető utat, szüksége van az emberfiú segítségére, aki kiváló szaglóérzékkel rendelkezik. Pöttynek nevezi őt el, és együtt nekivágnak hát a hosszú útnak, ami tele van rengeteg akadállyal. A túlélés a vadonban cseppet sem ígérkezik egyszerűnek, emellett a nyomukban van egy csapat elvetemült pteroszaurusz, akiknek feltett szándékuk felfalni Pöttyöt. Szerencsére Arlóék mellé szegődik egy kedves T-Rex család, akik segítenek nekik a hazajutásban. A család feje, Butch segít Arlónak a félelmei leküzdésében, emellett segít neki továbblépni az apja halálán. Arlo ráébred, hogy nem Pöty volt a hibás azon a végzetes napon, hanem ő. Ráébred, hogy a kis emberfiú valójában ugyanolyan, mint ő, mert ő is eltévedt, és egyedül, miután sok évvel ezelőtt elvesztette a családját. Amikor a kegyetlen pteroszauruszok elragadják Pöttyöt, Arlo végre legyőzi eddigi félelmeit, és még a saját életét is kockára teszi, hogy Pöttyét megmentse. Végül mindketten szerencsésen megmenekülnek, és legyőzik ellenségeiket. Arlo úgy határoz, hazaviszi magával Pöttyöt, de mikor az út során belebotlanak egy embercsaládba válaszút elé kerül. Ráébredvén, hogy Pöttynek az lesz a legjobb, ha a saját fajtársaival marad, nehéz búcsút vesz a barátjától, és végül elengedi őt.
Arlo ezután hazatér édesanyjához, testvéreihez, immár, mint nagy és erős felnőtt dínó, aki méltón megérett rá, hogy átvegye az apja helyét.

Szenilla Nyomában
  • Eredeti cím: Finding Dory
  • Rendezők: Andrew Stanton
  • Forgatókönyvírók: Victoria Strouse, Andrew Stanton, Bob Peterson
  • Szinkronhangok: Ellen DeGeneres, Albert Brooks, Hayden Rolence, Diane Keaton, Eugene Levy
  • Zene: Thomas Newman
  • Játékidő: 103 perc
  • Bemutató2016. Június 17.
  • Bevétel: $ 1,028,570,889

2016-ban bemutatott egész estés amerikai 3D-s számítógépes animációs film, amely a 2003-ban bemutatott, nagy sikerű Némó nyomában című animációs film folytatása. A Pixar Animation Studios készítette, a Walt Disney Pictures forgalmazta. A filmet az első részt is jegyző Andrew Stanton rendezi, társrendezője Angus MacLane. Az első film szereplői visszatérnek a folytatásban, így főszereplők Ellen DeGeneres és Albert Brooks hangján szólalnak meg. A történet középpontjában ezúttal az első filmből jól ismert memóriazavarban szenvedő doktorhal, Szenilla áll. Amerikában 2016. június 17-én, Magyarországon egy nappal korábban 2016. június 16-án mutatták be a mozikban.

Cselekmény: Szenilla, a kis palletás doktorhal gyerekkorától kezdve a kaliforniai Tengeri Élővilág nevű intézetben él szüleivel, Jenny-vel és Charlie-val. Rövidtávú memóriazavara miatt a szülei arra tanítják, hogyan boldoguljon hiányos emlékezettel a világban. Egy nap Szenilla azonban kikerül az intézet falai közül és eltűnik az óceánban. Megpróbálja megkeresni a szüleit, ám különös memóriazavara ebben igencsak hátráltatja. Évekkel később már nem is emlékszik rá, hogy mit keres. Végül találkozik egy Pizsi nevű bohóchallal, akinek segít megtalálni elveszett fiát, Némót, és az események után ott marad velük a Nagy Korallzátonyon.
Idővel azonban Szenilla újraidézi gyerekkori emlékeit és eszébe jut, hogy van egy családja, akik már nagyon hiányoznak neki. A Tengeri Élővilág nevű helyre emlékezve, Pizsivel és Némóval kiegészülve útnak indul Kalifornia partjai felé, hogy megtalálja a családját. A trió hosszú utat jár be, mígnem végül megérkeznek a kaliforniai-öbölbe, ám miután megtámadja őket egy óriási tintahal, ami kis híján megöli Némót, Pizsi megharagszik Szenillára, és elkergeti őt, így aztán különválnak. Szenilla így egymaga folytatja a keresést, végül pedig a Tengeri Élővilág dolgozói kifogják őt (mert ráragadt a testére egy műanyag csomagolópapír), és az intézetbe viszik meggyógyítani.
Itt Szenilla találkozik egy Hank nevű hétkarú polippal, aki közli vele, hogy hamarosan át fogják őt szállítani Cleveland-be, egy másik intézetbe – erről árulkodik a Szenilla uszonyára kötözött címke. Hank szintén szeretne Cleveland-be jutni, ezért felajánlja, hogy a címkéért cserébe segít a doktorhalnak megtalálni a családját. Egy kávésbögrében keresztülhordozza kis szövetségesét az intézetben, hogy együtt megtalálják Szenilla szüleit. Közben megismerkednek Sorssal, a kedves cetcápával, (aki Szenilla gyerekkori jó barátja volt), és Bénivel a beluga delfinnel, akik szintén segítséget nyújtanak a keresésben. Ezalatt Pizsi és Némó próbálják megtalálni Szenillát, s miután két oroszlánfókától megtudják, hol keressék őt, együttesen megkísérelnek behatolni az intézetbe.
Hank segítségével, Szenilla végül megtalálja a régi otthonát, ám szüleit sajnálatos módon már nem leli ott. Az ottani halaktól megtudja, hogy az összes doktorhalat már elszállították egy karanténba, hogy onnan küldjék tovább őket Cleveland-be. A csatornacsövön keresztül megpróbál eljutni hozzájuk, ám eltéved, s már épp feladná a keresést, mikor összetalálkozik Pizsivel és Némóval, akik szintén a csatornán át próbáltak az intézetbe jutni. Pizsi bocsánatát fejezi ki Szenillának, amiért goromba volt vele, és biztosítja róla, hogy meg fogja találni a szüleit, mert hihetetlenül kitartó és nem ismer lehetetlent.
Így most már hárman együtt folytatják a keresést. Mikor végre megtalálják a karanténban lévő doktorhalakat, Szenilla még ott sem leli meg a szüleit; az ottaniak szerint, mikor Jenny és Charlie elvesztették Szenillát, megszöktek az intézetből, hogy megkeressék őt, de sose tértek vissza. A hír teljesen lesújtja Szenillát. Közben a doktorhalak átszállítása Clevelandbe megkezdődik, az akváriumokat felrakodják egy teherautóra. Szenillának sikerül megmenekülnie, és visszajutnia a tengerbe, Pizsi és Némó azonban csapdába esnek az akváriumok mélyén.
Szenillát teljesen lesújtja a gondolat, hogy elvesztette a barátait, és a szüleit sem találja semerre. Azonban mikor a tengerben talál egy különös kagylóösvényt (és eszébe jut, hogy a szülei mindig arra tanították, hogy ezt követve hazatalál), a nyomok mentén végre újra egyesül rég nem látott szüleivel. Jenny és Charlie az elmúlt éveket Szenilla keresésével töltötték, és eme különös kagylóösvény kiépítésével remélték, hogy elveszett lányuk egy nap hazatér. Szenillát mérhetetlen örömmel tölti el, hogy rátalált a családjára, ám ezután eszébe jut, hogy meg kell mentenie a barátait is. A szülei, valamint Sors, Béni, és Hank utólagos segítségével sikerül megszöktetniük Pizsit és Némót, valamint az összes halat, az akváriumukból. A történtek után valamennyien visszatérnek a Nagy Korallzátonyhoz.
Szenilla ettől kezdve újdonsült életét éli a szüleivel és a barátaival a zátonyon, miközben megtanulja leküzdni memóriabetegségét, és a szerettei által végre igazi nagy családra talál.
A stáblista végén, az akváriumi csapat az első filmből eljut a Tengeri Élővilág intézetbe, ahol hamarosan őket is kifogják, és az intézetben mindannyian új életet kezdhetnek.

Verdák 3.
  • Eredeti cím: Cars 3.
  • Rendezők: Brian Fee
  • Producer: Kevin Reher
  • Forgatókönyvírók: Kiel Murray, Bob Peterson, Mike Rich
  • Szinkronhangok: Owen Wilson, Larry the Cable Guy, Bonnie Hunt, Cheech Marin, Jason Pace
  • Zene: Randy Newman
  • Játékidő: 102 perc
  • Bemutató2017. Június 16.
  • Bevétel: $ 383,930,656

2017-es animációs film, a 2006-os Verdák és a 2011-es Verdák 2. folytatása. A filmet Pixar Animation Studios készítette, és a Walt Disney Pictures forgalmazza, akárcsak az első két részt. A filmet 2017. június 16-án mutatták be az Amerikai Egyesült Államokban, Magyarországon egy nappal korábban mutatták be. A rendezői széket ezúttal Brian Fee tölti be, aki az első két rész vezető animátora volt, a forgatókönyvet Rober L. Baord és Dan Gerson írta, a zenéjét Randy Newman szerezte, a főszereplők hangjait Owen Wilson, Cristela Alonzo, Armie Hammer, Bonnie Hunt, Larry the Cable Guy, Nathan Fillion, Kerry Washington és Lea DeLaria szolgáltatta.

Cselekmény: Villám McQueen remek szezont teljesít a Dinoco 500 versenysorozaton, kortárs versenyzői oldalán, és kipufogófürdői barátai alkotta csapatával, szponzorai a RozsdaMaris lökhárítókenőcs jóvoltából. Ám a szezon zárófutamát egy Vihar Jackson nevű zöldfülű újonc nyeri, aki már a csúcstechnológiás versenyautók új generációját képviseli. Vihar mérhetetlenül beképzelt és arrogáns, de ugyanakkor a teljesítménye a pályán vitathatatlan, így Villám nagyon hamar potenciális ellenfélre talál benne. A következő szezon már egyre több új generációs versenyzővel van tele, akik elkezdik kiszorítani a korábbi veteránokat, akik közül valamennyien vagy visszavonulnak, vagy a szponzoraik leváltják őket. A versenyszezon végére már csak Villám marad a régiek közül, ám egy szerencsétlen baleset következtében ő is kiesik a versenyből, és súlyosan megsérül.
Pár hónap múlva a felépülését követően, Villám képtelen eldönteni, hogyan folytassa a karrierjét. Barátnője, Sally szerint változtatnia kellene eddigi taktikáján, így Villám elhatározza, hogy ahhoz, hogy megverje Vihart, ahhoz úgy kell edzenie, mint ő. Szponzorai egy befolyásos üzletember, Mr. Sterling segítségével kialakítanak egy modern edzőközpontot, ahol Villámnak alkalma lesz a legmodernebb technika segítségével fejleszteni magát, és még egy belevaló személyi edzőt is kap, Cruz Ramirez személyében (bár utóbbi miatt nem kifejezetten lelkesedik). Miután Villám képtelen megfelelően használni az edzőcsarnok modern versenyszimulátorát, és a sebessége jóval alacsonyabb, mint az elvárt norma, Sterling úgy dönt, nem nevezi őt az újabb futamon, mert ha ismét veszít, azzal árt a cég hírnevének. McQueen könyörög neki még egy utolsó esélyért, és megkéri, hadd gyakoroljon a Tűzgolyó tengerparton igazi verseny közben. Sterling beleegyezik, de csak ha magával viszi Cruzt.
Villám megpróbálja fejleszteni a sebességét, de a gyakorlásban hátráltatja Cruz ügyetlensége, aki még sohasem vett részt igazi versenyen. Később belógnak egy elhagyatott versenypályára, hogy ott gyakoroljanak, de később kiderül, hogy ott egy roncsderbit rendeznek meg. Bár szerencsésen megmenekülnek attól, hogy összeroncsolódjanak, az eset alaposan lejáratja McQueent a sajtó előtt. Villám dühében Cruzt hibáztatja a kudarcaiért, aki szomorúan elismeri, hogy valaha ő is igazi versenyző lehetett volna, de nem volt bátorsága elkezdeni a saját karrierjét, mert úgy érezte, nincs meg hozzá a tehetsége. Ezt követően Villám ráébred, hogyha fejlődni akar, szüksége van mentora, a Doki tanácsaira, ám mivel ő már nem él, így a legjobb, ha megkeresi a Doki régi csapatfőnökét, Füstit. Ehhez Cruz segítségét kéri, miután megbeszélik a nézeteltéréseiket. Ellátogatnak Thomasville-be, a Doki szülőfalujába, ahol megismerkednek Füstivel, és Doki egykori versenytársaival. Füsti elmondja McQueen-nek, hogy mikor a Doki karrierjének véget vetett a balesete, az jelentette számára az újrakezdést, hogy Villám edzője lehetett. Füsti tanácsai és Cruz gyakorlati segítségével Villám megkezdi a felkészülést, amely során egyre több új és régi trükköt is tanul, amiket a Doki is alkalmazott az ő korában, de a sebességét továbbra sem tudja olyan gyorsra fejleszteni, mint Viharé, vagy akárcsak Cruzé.
A Szelep Kupa legújabb futamát
Floridában rendezik meg, ahol Villám továbbra sem képes felzárkózni Vihar és az újoncok mellé, és sokáig a legutolsó helyen kullog. Miután a pályán tömegbaleset történik, és Villámnak hosszabb időre ki kell állnia, egy sorsfordító döntést hoz: ráébredvén, hogy ő sohasem lesz képes felvenni az új generációval a versenyt, átadja a versenyszámát Cruznak, hogy fejezze be helyette a futamot. Cruz tehát átveszi Villám helyét, míg McQueen átveszi a csapatfőnöki feladatokat, és Cruz saját edzői technikáját alkalmazva motiválja őt a verseny során. Az utolsó körre Cruznak sikerül az élre törni, fej fej mellett haladva Viharral, aki a finis előtt megpróbálja a falhoz szorítani őt, ám egy Dokitól látott csel segítségével (Cruz a vízszintes tengelye körül megfordulva átrepül Vihar feje fölött és a másik oldalon mellé érve megelőzi) Cruz átveszi a vezetést, és megnyeri a versenyt. Sterling edzői állást ajánl fel neki, de Cruz visszautasítja, helyette inkább a Dinocóhoz szerződik le, amely ettől fogva a RozsdaMaris márkát is átveszi. Villám továbbra is versenyben marad, miközben nagyvonalúan vállalja, hogy Cruz mentora lesz elkövetkezendő karrierje során.
Később mind a ketten Kipufogófürdőben versenyeznek szórakozásból, Cruz immár az 51-es versenyszámmal (amely egykor a Doki száma volt), McQueen pedig átveszi a "Hihetetlen" jelzőt, szintén a Dokitól, és a piros festését kékre cseréli le...

Coco
  • Rendezők: Lee Unkrich
  • Producer: Darla K. Anderson
  • Forgatókönyvírók: Adrian Molina, Matthew Aldrich
  • Szinkronhangok: Anthony Gonzalez, Gael García Bernal, Benjamin Bratt, Alanna Ubach, Renée Victor
  • Zene: Michael Giacchino
  • Játékidő: 105 perc
  • Bemutató: 2017. November 22.
  • Bevétel: $ 807,082,196

2017-ben bemutatott egész estés amerikai animációs film, amelyet a Pixar Animation Studios készített, és a Walt Disney Pictures forgalmaz. A filmet Lee Unkrich, a Toy Story 3. rendezője jegyzi, akitől a film eredeti ötlete is származik. A forgatókönyvet Adrian Molina írta.
A történet a mexikói halottak napján játszódik, amikor egy fiú szeretné kölcsönvenni üknagyapja gitárját annak sírboltjából, ekkor váratlanul megnyílik a holtak varázslatos világa, ahol alkalma támad felderíteni egy ősi családi rejtélyt...
A film eredeti bemutatója 2017. november 22-e, Magyarországon pedig egy nappal később, 23-án.

Cselekmény: Miguel Rivera egy tizenkét éves fiú a mexikói Santa Cecillia városában. Szenvedélyes zenerajongó, ám a családja nemzedékek óta gyűlöli a zenét, főleg, mivel Miguel ükapja elhagyta a családot, hogy világhírre törjön.
Miguelt csak dédnagymamája, Coco érti meg szenvedélyében (aki már annyira szenilis, a lányát sem ismeri meg), a családja többi tagja azt akarja, hogy a Rivera-hagyományt folytassa, és cipésznek álljon. Miguel valósággal bálványozza Erenesto de la Cruzt, a leghíresebb zenészt Mexikó történetében, és az az álma, hogy egyszer ő is a zenéjéből éljen meg, ahogy Ernesto tette. Miután halottak napján Miguel felfedezi, hogy egy régi családi fényképen rajta van Ernesto híres gitárja is, arra a következtetésre jut, hogy Ernesto az ő néhai ükapja, aki egykor elhagyta a családot, hogy zenélhessen. Miguel a családja tiltása ellenére be akar nevezni egy zenei tehetségkutató versenyre, ám ehhez szüksége van egy gitárra. Mivel nagyanyja eltöri az ő gitárját, kölcsön akarja venni Ernesto emlékhelyéről az ő gitárját, hogy azzal lépjen fel, ám, amint megpengeti, láthatatlanná válik a halandó emberek számára, ő maga viszont képes arra, hogy a saját szemével lássa az elhunyt emberek szellemeit, akik halottak napján átjönnek ebbe a világba, hogy együtt legyenek még élő szeretteikkel. Miguel megismerkedik elhunyt családtagjai szellemével.
A holtak világa a következőképpen működik: azok, akikre élő szeretteik még emlékeznek, s a halottak napján kiteszik a fényképüket az oltáraikra, azok átmehetnek a halandó világba. Akikről viszont senki nem emlékezik meg, azok végleg a holtak földjén maradnak, s egy idő után onnan is eltűnnek, úgyszólván "végleg eltávoznak".
Miguel csak akkor juthat vissza az élőkhöz, ha valamelyik elhunyt családtagja az áldását adja rá, de miután Miguel tudja, hogy az elhunyt rokonai szintén nem támogatnák zenei tehetségét, ezért meg akarja találni Ernesto de la Cruzt, hogy az ő áldását kérje. Hosszú utazásra indul, hogy megtalálja Ernestót. Útjára vele tart Hector is, egy bajkeverő a holtak földjén, aki állítása szerint jól ismeri Ernestót, s segít Miguelnek megtalálni őt, ha cserébe a fiú eljuttatja a fényképét az élők világába, s kiteszi egy oltárra, hogy újra emlékezzenek rá élő szerettei. Az idejük közben vészesen fogy, mert Hector folyamatosan sorvadozik, ahogy az élők elfeledik őt, ráadásul Miguel is egyre inkább csontvázzá válik, minél többet tartózkodik a holtak között, és ha napkeltéig nem tér vissza a halandók földjére, akkor végleg ott marad.
Miguel megtalálja Ernestót, nem sokkal azután, hogy ő és Hector egy kisebb nézeteltérés miatt különváltak; Hector dühös, amiért Miguel nem mondta el, hogy a családja elől menekül, Miguel pedig azzal vádolta Hectort, hogy csak a saját boldogulása érdekli őt, az övével nem törődik. Egy zenei fesztivál keretében Miguelnek alkalma lesz bebizonyítania Ernestónak zenei tehetségét, s miután úgy mutatja be magát a muzsikusnak, mint az ükunokája, Ernesto hatalmas vendégszeretettel fogadja köreiben a fiút. Már épp azon lennének, hogy Ernesto az áldását adja, mikor megjelenik Hector, és felfedi, hogy egykor régen ő és Ernesto muzsikuspartnerek voltak, de különváltak útjaik, miután Hector úgy döntött, hazatér a családjához. Szóváltásuk során több dologra is fény derül, többek között arra, mikor utoljára látták egymást. Hector rájön, hogy a halála azon éjszakán nem volt véletlen: Ernesto megmérgezte őt, hogy ellophassa a dalait, és hírnévre tegyen szert, mint nagy zenész. Miután a titka kitudódott, Ernesto nem rejti el tovább valódi önző énjét, s az embereivel egy cenote-gödörbe dobatja Hectort, Miguellel együtt, hogy a titkát rajtuk kívül más ne tudhassa meg.
Miguel bánja, hogy nem hallgatott korábban a családjára, Hector pedig elárulja, miért akart igazából a halandók földjére menni: újra látni akarta a lányát, akit úgy emleget, "Drága Coco"; Miguel rádöbben, hogy Hector az ő valódi ükapja. Coco az egyetlen, aki még emlékszik Hectorra, de mivel az emlékei halványodnak, így fennáll a veszélye, hogy Hector nem éri meg a napfelkeltét. Miután Miguel családjának segítségével megszöknek a cenotéből, közös erővel útra kelnek, hogy visszaszerezzék Ernestótól Hector fényképét, hogy Miguel eljuttassa azt Cocóhoz. A muzsikussal való összetűzés során a fénykép elmerül egy sártócsában, de a Riverák leleplezik Ernesto kétszínűségét a rajongói előtt, Hector pedig az utolsó életerejével az áldását adja Miguelre, ezzel hazaküldve őt, miközben arra kéri, sose felejtse el, mennyire fontos az ember életében a család.
Pirkadatkor Miguel hazatér az otthonába, s megpróbálja Coco mama eszébe juttatni Hectort, sokáig teljesen sikertelenül. Mikor azonban eljátssza az "Emlékezz rám" című dalt, melyet Hector kifejezetten a kislányának (azaz Cocónak) írt, mielőtt de la Cruz ellopta tőle, a zene visszahozza Coco emlékeit az édesapjáról, és elmondja, hogy annyi éven át megőrizte az apja fényképét és leveleit, amiket mindig küldött neki utazásai során. A család hatalmas örömmel hallgatja Coco meséit és örülnek, hogy Miguel épségben hazatért.
Egy év múlva újra eljön halottak napja. Coco eltávozott az élők sorából, de így újra egyesülhetett a szüleivel a túlvilágon. A Coco által megőrzött levelekkel Miguel bebizonyította a világnak, hogy Hector volt az igazi nagy zenész, de la Cruz pedig csaló, és visszaállította ükapja egykori dicsőségét. Miguel családja végre elismerte a fiú tehetségét, így az idei halottak napját már zenével ünnepelték, miközben elhunyt rokonaik visszatértek hozzájuk a túlvilágból, hogy titokban ők is velük ünnepeljenek.

A Hihetetlen Család 2.
  • Eredeti cím: Incredibles 2.
  • Rendezők: Brad Bird
  • Forgatókönyvírók: Brad Bird
  • Szinkronhangok: Craig T. Nelson, Holly Hunter, Sarah Vowell, Huck Milner, Samuel L. Jackson
  • Zene: Michael Giacchino
  • Játékidő: 118 perc
  • Bemutató2018. Június 15.
  • Bevétel: $ 1,242,598,825

2018-ben bemutatásra kerülő, egész estés amerikai 3D-s számítógépes animációs film. A animációs film rendezője és írója Brad Bird, producerei John Walker és Nicole Paradis Grindle, a zeneszerzője Michael Giacchino. A filmet a Walt Disney Pictures és a Pixar Animation Studios gyártásában készül, a Walt Disney Studios Motion Pictures forgalmazásában fog megjelenni. Műfaját tekintve akciófilm, kalandfilm, sci-fi-film, filmvígjáték. Amerikában 2018. június 15-én, Magyarországon pedig 2018. július 5-én fog megjelenni.

Cselekmény: A történet közvetlenül ott folytatódik, ahol az első rész abba maradt. A Paar család felveszi a harcot az Aknakukac nevű gonosztevővel, aki egy monstrumnagyságú fúrómasinával veszélyezteti a várost, és annak lakóit. A szuperhősfamília akcióba lép ellene, ám a szülők (Helen és Bob) inkább egymaguk próbálják elhárítani a katasztrófát, míg a gyerekeket (Willt és Illanát), legnagyobb bosszúságukra a család legfiatalabb tagjának, Furinak a felügyeletével bízzák meg. A fiataloknak nincs túl nagy tapasztalatuk a bűnüldözésben (eddig mindössze csak egy akción vehettek részt), ennek ellenére mégis részt akarnak venni benne. A család közösen megállítja a romboló gépszörnyeteget, ám az Aknakukac elmenekül, és jó nagy pusztítást hagy maga után a városban. A rendőrség mindezért a szuperhősöket hibáztatja. Bár sokak életét megmentették, a kormány továbbra sem hajlandó támogatni a szuperhősöket, mert az akcióik mindig túl sok kárt okoznak, amiket az állam nem tud és nem is akar fedezni. A Szuperhős Áthelyezési Program, mely eddig lehetővé tette a szupereknek, hogy beolvadjanak a társadalomba valós személyazonosságukkal, az Aknakukac-incidens után becsődöl, és a család régi barátja, Rick Spender ügynök mindössze annyit tud tenni, hogy két hét erejéig szállást biztosít a Paar családnak egy motelben. Utána a családnak egyedül kell boldogulnia.
Mivel többé már nincs joguk szuperhősi feladatot végezni, és a kormány sem támogatja őket anyagilag, a család a munkanélküliség és pénztelenség problémájával kerül szembe. Közeli barátjuk, és ex-szuperhős kollégájuk Lucius Best megkeresi őket azzal, hogy egy gazdag iparmágnás érdeklődést mutat a szuperhősök iránt, és szeretne beszélni velük a jövőjüket illetően. Winston Devour egy világméretű telekommunikációs vállalatot vezet a nővérével, Evelynnel együtt, és feltett szándéka, hogy segítsen visszaadni a szuperhősöknek egykori dicsőségüket. Állítása szerint azt kell elérnie, hogy az emberek pozitív szemszögből lássák a szuperhősöket, csak így kaphatnak támogatást a társadalomtól. Evelyn ötlete és találmánya nyomán a szuperruháikba kamerákat rejtenének, így az emberek folyamatosan láthatnák, milyen hősies akciókat hajtanak végre, és ezáltal nagyobb bizalmat kezdeményeznének nekik. Winston személyesen Nyúlánykát (Helen szuperhős énjét) kéri fel arra, hogy cégük képviselője legyen ez ügyben, mivel ő az egyetlen szuperhős, aki kevés pusztítást okozott múltbéli akciói során (ellentétben a férjével, Mr. Irdatlannal). Helen eleinte szkeptikus, hogy elvállalja-e a küldetést, de Bob meggyőzi, hogy muszáj megtennie, főleg a gyerekeikért, hogy legyen esélyük szuperhősökké válni. A család átmenetileg Winston egyik luxusvillájába költözik. Míg Helen Nyúlánykaként a bűn ellen harcol, Bob hátramarad, hogy "főállású apaként" a gyerekekre vigyázzon.
A családfő hamarosan rájön, hogy otthonülő szülőnek lenni nehezebb küldetés, mint amit szuperhősként valaha is végrehajtott. Nemcsak Illana változó időszaka, és Will iskolai problémái okoznak gondot, de a kis Furi ellátása is kihívást jelent. Ráadásul a család minden tagja komoly megpróbáltatások elé kerül, mikor felfedezik a baba eddig rejtett szuperképességeit, melyekből nem kevés akad: Furi képes az alakváltoztatásra, a teleportációra, a duplikációra, a levitációra, a tűzokádásra, és a szemével tud lézert lőni. Ezek a képességei pedig a legváratlanabb pillanatokban mutatkoznak meg, teljes beszámíthatatlanságot okozva Furinál. Bob ennek fényében úgy érzi, képtelen megbirkózni az otthoni feladatokkal, ami apaként való kudarcát jelenti. Szerencsére nincs egyedül, hiszen a gyerekei, akárcsak közeli barátai (mint Lucius és Elza Divat) segítségére vannak. Elza egy ideig a gondjaiba veszi Furit, míg rá nem jönnek az összes képességére, és azoknak a kezelésére. Bob ezalatt teljes gőzerővel beleveti magát szülői és háztartásbeli teendőibe: segít Willnek a leckeírásban és Illanának a fiúkkal való gondjaiban. Az ő kitartása és kemény munkája Helennek is ösztönzést ad szuperhősi tevékenységeihez.
Feltűnik a színen egy titokzatos gonosztevő: a Démonitor, aki különböző tévécsatornák adásait meghekkelve hipnotikus üzenetekkel kimossa az emberek agyát, és ezáltal szörnyűbbnél szörnyűbb kegyetlenségekre veszi rá őket. Emiatt egyre elszaporodnak a bűncselekmények városszerte, amit Nyúlánykának meg kell állítani, és jó részt mindig sikerrel is jár. A DevTech vállalat kameráin keresztül az emberek látják a hőstetteit, és egyre nagyobb bizalommal tekintenek a szuperhősökre. A Démonitort azonban továbbra sem sikerül kézre keríteni. Evelyn és Helen összedolgoznak, hogy a Démonitor legközelebbi tévés támadásánál be tudják mérni a jeladót, amit a csatornák megszakításához használ, és ezáltal kideríthetik a pontos hollétét. A terv beválik, és Helen megtalálja a bűnöző búvóhelyét, majd egy hosszas üldözés során a városon keresztül végül sikerül levadásznia őt. Azonban, mikor lerántja róla rejtélyes maszkját, az a mögött rejtőző férfi szentül állítja, hogy nem emlékszik semmire abból, ami történt vele (hasonlóan, mint azok, akik a Démonitor hipnotikus hatása alá kerülnek). Mindez erős gyanút ébreszt Helenben.
A sikeres akciót követően Winston egy nyilvános sajtókonferenciát szervez egy hatalmas jachton, ahová a világ legnagyobb vezetőpolitikusait hívja meg, remélve, hogy az ünnepség keretében megszülethet a döntés arról, hogy legalizálják a szuperhősöket. Helen közben hosszasabb nyomozást végez a Démonitor búvóhelyén, és rájön, hogy az ő szuperruha-kamerája hozzá volt csatlakoztatva a Démonitor kameráihoz, vagyis a gonosztevő végig tudott róla. Továbbá azt is felfedezi, hogy a maszkjába apró képernyők voltak beszerelve, mely ugyanazt a hipnotikus üzenetet közvetítette, mint, amit a Démonitor; vagyis a fickó, akit elkapott, nem a Démonitor volt, hanem a Démonitor egy újabb áldozata. Az igazi Démonitor nem más, mint Evelyn, aki az egész cselszövést kitervelte. Amiért a szuperhősöket hibáztatja a szülei haláláért, és úgy gondolja, a társadalomnak sokkal jobb nélkülük, a végső célja, hogy a szuperek örökre illegálisak maradjanak. Ehhez Nyúlányka újdonsült hírnevét akarta felhasználni, és most a jachton tartott sajtókonferencián akarja a nyilvánosság előtt rossz színben feltünteti őt, a többi szuperhőssel együtt. Helent a hipnózisa alá vonja, majd egy csapat másik szuperhőst (akiket már szintén ő irányít) a Paar család elfogására küld.
Bob előzőleg értesült arról, hogy Helen bajban van, így Mr. Irdatlanként azonnal a hajóra siet, ám Evelyn őt is elkapja és irányítása alá vonja. A Paar gyerekek ezalatt megküzdenek az ellenük küldött szuperhősökkel, Lucius (Fridzsiman) segítségével, akit végül szintén elkapnak. Ettől kezdve tehát a gyerekeken áll, hogy felvegyék a harcot a gonoszokkal, és megmentsenek mindenkit. Evelyn közben arra készteti a szuperhősöket, hogy térítsék el a jachtot, és irányítsák neki a városi kikötőnek, hogy ezzel végleg lejárassa őket. Azonban Will, Illana és Furi felszöknek a hajóra, és a szuperképességeiket bevetve legyőzik a gonosszá vált szüleiket, akiket megszabadítanak Evelyn hipnózisa alól. Ezután a többi szuperhős ellen vívnak ádáz harcot, de végül mindegyiküket sikeresen megmentenek a hipnózistól. Míg Bob, Fridzsiman és a gyerekek megállítják a kikötő felé száguldó hajót, Helen Evelyn nyomába ered, aki egy sugárhajtású repülőn akar kereket oldani. Egy másik szuperhős, Voyd segítségével sikerül megrongálnia Evelyn gépét, és egy féreglyukon keresztül visszavinnie őt a hajóra, ahol végre igazság elé állíttatja. A hajón jelenlévő szemtanúkat egytől-egyig lenyűgözi a szuperek páratlan hőstette.
Immár, hogy világszerte elismert hősökké váltak, a szuperhősök végre valahára elérték céljukat: a kormány visszaállította eredeti, legális státuszukat.

Toy Story 4.
  • Rendezők: Josh Cooley
  • Forgatókönyvírók: Stephany Folsom
  • Szinkronhangok: Tom Hanks, Tim Allen, Joan Cusack, Annie Potts, Estelle Harris
  • Zene: Randy Newman
  • Játékidő: 100 perc
  • Bemutató2019. Június 20.
  • Bevétel: $ 1,073,394,593

2019-ben bemutatott amerikai animációs film, mely a Toy Story-filmsorozat negyedik része, és egyben a 2010-ben bemutatott Toy Story 3. folytatása, a Pixar Animation Studios huszonegyedik filmje. A filmet Josh Cooley rendezte, akinek ez az első, egész estés animációs filmje. A forgatókönyvet Stephany Folsom írta Andrew Stanton segítségével, aki az első három film társírója is volt. A film alapötletét John Lasseter, Andrew Stanton, Pete Docter és Lee Unkrich dolgozták ki, akik szintén az első három rész írói, rendezői, producerei voltak. A film producere Jonas Rivera. A film forgalmazója a Walt Disney Pictures. A film folytatja a Toy Story 3. cselekményét. Woody, Buzz, és a többi játék immár egy Bonnie nevű kislány játékai, miután előző gazdájuk, Andy elajándékozta őket. Amikor Bonnie a családjával együtt autóstúrára indul, ahová viszi a legújabb, saját kezűleg készített játékfiguráját is, Woody minden eddiginél nagyobb kalandba csöppen, ráadásul lehetősége adódik, hogy rég elveszett szerelmét, Bo Peep-et is megtalálja. A főszereplők hangjait ezúttal is Tom Hanks és Tim Allen szolgáltatják, a többi szereplő hangjai pedig szintén visszatérnek korábbi szerepükben, úgy mint Annie Potts, aki a második rész óta először szerepel újra a filmszériában. Az újdonsült szereplők eredeti hangjait olyan színészek adják, mint Tony Hale, Keegan-Michael Key, Jordan Peele, Christina Hendricks, Ally Maki és Keanu Reeves.

Cselekmény: Andy gyerekkorának idején, amikor Woody, Buzz, Jessie és a többi játék megmentik Távirányt, az esőben felejtett távirányítós autót, azzal egy időben, Andy húga, Molly elajándékozza egyik régi asztali lámpáját. A lámpa állandó tartozéka Bo Peep, a porcelánból készült pásztorlány-figura, Woody szerelme. Woody szeretné megmenti Bót, de a pásztorlány elfogadja, hogy ideje továbblépnie egy új gyerekhez. Felajánlja Woodynak, hogy ő is tartson vele, de a cowboy inkább Andyt választja, tudván, hogy a gazdájának még mindig szüksége van rá. Szomorúan búcsút vesznek egymástól.
Kilenc évvel később, amikor Andy főiskolára megy, elajándékozza a játékait egy Bonnie nevű kislánynak. A játékok boldogok új gazdájuk oldalán, habár, ahogy Bonnie cseperedik, egyre kevesebbet játszik Woodyval. Amikor elérkezik a bemutatkozó nap az általános iskola első osztályában, Bonnie rettenetesen fél, ezért Woody úgy dönt, vele tart a hátizsákjában, annak ellenére, hogy játékot nem lehet az iskolába vinni. Bonnie-nak nehezen megy a barátkozás a többi gyerekkel, ezért Woody titokban segít neki, és kézműves kellékeket juttat az asztalára, egy műanyag villával egyetemben. Bonnie ezeknek a segítségével egy saját játékfigurát készít, akit Villinek nevez el. Woody legnagyobb megdöbbenésére, a villa később életre kell Bonnie hátizsákjában. Mivel nem képes elfogadni, hogy játékként kezelik, nem pedig evőeszközként, ezért folyamatosan meg akar szökni Bonnie-tól. Woody vállalja, hogy vigyáz rá, miután látta, hogy Bonnie-nak milyen sokat jelent. A kislány és családja autóstúrára indulnak egy lakókocsival, ahová Bonnie viszi az összes játékát. Az út során Woodynak egyre nagyobb gondot jelent Villi pesztrálása.
Kihasználva Woody pillanatnyi figyelmetlenségét, Villi végül kiugrik a lakókocsi ablakán, épp miközben az országúton hajtanak. Woody utánaugrik, s megígéri a többieknek, hogy visszahozza, mire a legközelebbi pihenőhelyre érnek. A visszaút során elbeszélget Villivel, és végre megérteti vele, milyen jó dolog játéknak lenni. Az immár fellelkesült Villi alig várja, hogy visszatérjen Bonnie-hoz. A városba érve elhaladnak egy régiségkereskedés előtt, ahol Woody észreveszi a kirakatban Bo régi lámpáját, így nem állhatja meg, hogy beosonjon a boltba, és körülnézzen. Itt találkoznak egy Gabby Gabby nevű antik babával, aki félelmetes, hasbeszélő bábukból álló szolgákkal, a Bensonokkal veszi körül magát. Gabby Gabby hamar szemet vet Woody egyedi hangdobozára, amit ki akar cserélni a saját, hibás hangdobozával, hogy így végre örökbe fogadja őt a bolttulajdonos jámbor unokája, Harmony. Woodynak sikerül épségben elmenekülnie, a Bensonok azonban elfogják Villit. A bolttól nem messze áll egy vidámpark, ahol menedéket talál. Itt végre újra találkozik Bóval. A kezdeti örömök után megdöbbenve tapasztalja, hogy Bo most már "elveszett játékként" él, és bajbajutott játékokon segít a szabadidejében. Bár veszélyesnek tartja a régiségboltot és Gabby Gabbyt, végül mégis rászánja magát, hogy segít Woodynak megmenteni Villit, és visszajuttatni mindkettejüket Bonnie-hoz.
Bonnie és családja a vidámpark melletti pihenőhelyre érnek, ahol a kislány szomorú Villi eltűnése miatt. Buzz vállalkozik rá, hogy megkeresi Woodyt és Villit. A vidámparkban azonban berakja őt egy nyereménygép játékai közé. Sikeresen megszökik, ám a szökésével magára haragít két összetartozó plüssállatot, akiknek ezzel elszúrta az esélyét, hogy gazdára leljenek. Dühösen követik őt, s épp a régiségbolt mellett érik utol, ahol Buzz találkozik Woodyval és Bóval. Woody megígéri nekik, hogyha segítenek Villi megmentésében, akkor otthonra lelnek Bonnie-nál. A mentőakció azonban kudarcba fullad, és a kis csapatnak épphogy csak sikerül megmenekülnie a bolt vérszomjas macskája, Sárkány elől. A kudarc szembefordítja egymással Bót és Woodyt: Bo azzal vádolja Woodyt, hogy képtelen elfogadni, ha egy gyereknek már nincs szüksége rá, ezért akaszkodik annyira Bonnie-ra, míg Woody szemében Bónak fogalma sincs, mit jelent a hűség, ezért hagyta el egykor a gazdáját, és őt is. A vita külön utakra tereli őket. Woody megkéri Buzzt, hogy menjen vissza a lakókocsihoz, és érje el, hogy Bonnie családja idejöjjön, míg ő behatol a boltba, hogy egymaga mentse meg Villit.
Gabby Gabby alkut ajánl Woodynak: a hangdobozáért cserébe odaadja neki Villit, miközben őszintén elmondja azt is, hogy mennyire szeretne végre egy gyerekhez tartozni. Woody rááll az alkura, így a Bensonok kiszerelik belőle a hangdobozát, és átültetik Gabby Gabby-be, ám utána rendesen megvarrják mindkettejüket egy varrógéppel. Woody, Villivel együtt már távozni készül, ám mindkettejüket elszomorítja, mikor azt látják, hogy Harmony, még az új hangdoboz ellenére sem akarja magához venni Gabby Gabbyt. Woodynak megesik a szíve a babán, és felajánlja, hogy tartson velük Bonnie-hoz. Időközben Bo is visszatér a boltba, miután belátta, hogy korábban durva volt Wooddyval. Segít Woodynak és csapatának, hogy épségben eljussanak a vidámparki körhintához, ahová Woody a találkozót beszélte meg Buzz-zal. Bonnie játékai eközben átprogramozzák a lakókocsi GPS-ét, így elérik, hogy az visszaforduljon a vidámparkhoz.
A körhinta felé tartva Gabby Gabby észrevesz egy kislányt a vidámparkban, aki elvesztette a szüleit. Elhatározza, hogy az ő játéka lesz. Amikor a kislány rátalál a kedves kinézetű babára, mindez bátorságot ad neki ahhoz, hogy egy biztonsági őr segítségét kérje a szülei megtalálásában. A szülők végül rálelnek a kislányukra, ami hatalmas boldogsággal tölti el őket, épp úgy, ahogy Gabby Gabbyt is, hogy végre gazdára lelt. Woody és Bo elégedetten nézik mindezt a távolból.
A lakókocsi, kisebb akadályok után, végül megérkezik a vidámparki körhintához. Míg a szülők a rendőrökkel tárgyalnak tiltott területre való behajtásért, Woody, Bo, és Villi átmásznak a lakókocsi tetejére, ahol találkoznak a többi játékkal. Bo nagyon örül, hogy viszont láthatja a régi barátait, ám a lakókocsi hamarosan indulni készül, így elérkezik az elválás pillanata. Woody és Bo nagyon szomorúak emiatt, ám Buzz, aki tudja, hogy a barátja Bo mellett a legboldogabb, meggyőzi, hogy Bonnie jól meglesz nélküle is. Woody ez alapján belátja, hogy neki is ideje továbblépnie. Egy utolsó nagy búcsút vesz szeretett barátaitól, a seriffjelvényét emlékül nekik adja, és meghatódva nézi végig, ahogy a lakókocsi elhajt a vidámparktól. Miközben a többiek azon tanakodnak, hogy Woody mostantól elveszett játékként fog-e élni, Buzz boldogan konstatálja, hogy Woody többé már "nem elveszett."
Woody és Bo megkezdik új, közös életüket, amelyben gazdára vágyó vidámparki játékoknak segítenek, köztük a két komikus plüssállatnak is, Kacsának és Nyuszinak. Bonnie játékai, Woody példáján, továbbra is azon vannak, hogy a gazdájukat segítsék a mindennapi boldogulásban, Villi pedig végre elfogadja a szerepét, mint Bonnie kedvenc játéka. Rövidesen nagy öröm éri, mikor Bonnie hazahoz egy másik, saját kezűleg készített játékot: egy műanyag kést, Karent, aki történetesen lány.